Bm 2011-04-12

Sover så otroligt kasst på nätterna numera.. fingrarna har svullnat nått jävulskt den senaste veckan , de ser ut som små korvar rent ut sagt och är glödheta haha..
Har riktigt ont i bäckenet nu oxå känns som att höfterna har vidgat sig utåt en halvmeter lr nått..
men men allt känns så overkligt fortfarande..

Snart står vi där med våran efterlängtade lilla bebis , och jag är bara 2 dar ifrån beräknad förlossning..
visst jag är less på att vänta men här får man ju gå över tiden 17 dagar vilket iof inte skulle kännas vidare kul , men mår man bra och allt är normalt så gör dom ju ingenting.. hmm

I dag skall jag tillbaka till barnmorskan för att kika av lite och kolla några av mina värden osv som inte har vart så bra den senaste tiden och sist hann vi inte ta några prover..

Och appropå magen , visst att kroppen förändras under en hel graviditet och kroppen blir inte densamma..
jag som inte hade en enda bristning på varken magen eller höfterna lr nått sådant när jag var i vecka 30-35 men efter det så uppkom någon stackars strimma här o var på magen  dock inga på höfter lr så , men NU har det eskalerat iväg nått hemskt, har sjukt mkt bristningar från naveln och rakt ner , dvs inget på sidorna .. knas ser helt dumt ut precis där lilleman har rumpan och huvudet..

men men det är ju klart vad gör bristningar.. de bleknar med åren och syns knappt och när man får nått så underbart som ett litet bran så glömmer man de rätt fort och helt enkelt skiter i dom där strimmorna på magen!

Eller vad säger ni andra gravida och nyblivna/mammor om era bristningarna?




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



















      © Maria Risto