Allt är inte rosa

Jag undrar om det e så att alla andra försöker upprätthålla en snygg fasad där allt är rosenskimrande och helt fantastiskt eller om dom egentligen känner som jag att det här med att vara gravid faktiskt inte e nån dans på rosor.

Det är ju såklart dumt att klaga och jag är nog lyckligast i världen som ska få en bebis med mannen i mitt liv som jag älskar så mycket.

Men jag tycker att det är sjukt jobbigt.

Man” läs jag” gråter för minsta lilla, har ont överallt, brösten spänner och är stora och läcker, man mår illa ibland, man gnäller och och blir asförbannad för att en blomkruka som är  gömd i ett skåp, står på fel plats och istället för att ställa den till rätta Slänger man den (gärna i huvudet på den som är närmast tillgänglig)

man har ont och kramp i benen, känner sig sjukt otymplig och stor och ful :P

ja Gud jag kan komma på hundra saker som är irriterande ;)

Och allt är såklart Karlns fel ;)

 

Man får väl tänka på att det faktiskt bara är 43 dagar kvar.

 



Postat av: Lillan

Inte långt kvar då alltså:) Tror många förskönar det här med att vara gravid. Klart de allra flesta är lyckliga och tycker att det är underbart att man ska ha barn men själva bärandet av barnet och allt det runtomkring...ja det är nog jobbigare än vad folk vill visa. Men snart är du en lycklig mor och då är den tiden glömd:) Hoppas allt går bra.

2011-02-28 @ 18:43:04
URL: http://parfymeria.se
Postat av: Johan

Om du tycker det är jobbigt nu, tänk dig då de kommande 20 åren hur jobbiga DE kommer att bli ;)

2011-02-28 @ 20:36:54
Postat av: mamma

ja så är de nog för många men faktiskt så finns de alla sorter. o för en annan o säker många med mig så

glömmer man rätt fort hur de var. så fort bebis har kommit så är alla krämpor borta o man är bara lycklig,

försök vara positiv de är inte så länge kvar men visst de är den jobbigaste,,,ta de lugnt istället o försök att njuta lite av tiden. kramar

2011-02-28 @ 21:45:20
Postat av: fia

äsch, klart man får klaga. Det är inte en dans på rosor direkt, även fast det är världens bästa sak man är med om så kan det kännas riktigt jävla bedrövligt rent utsagt!;p

2011-03-07 @ 16:09:44
URL: http://josefinefia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



















      © Maria Risto