Fis eller Förvärk?

Jag är nu snart en högriskkvinna. Slemproppar och annat kan när som helst spruta rätt ut. Enligt vad jag har förstått tittar 80 % av alla bebisar ut under en period som sträcker sig från två veckor före beräknad födsel – preggolingo, get with it) till 2 veckor efter BF.

Ligger blickstilla i sängen och känner efter. Är det inte som lite smärta i magen? Kan det vara molvärk? Skulle brudarna på Familjeliv kalla detta en förvärk? Nää… Hur mycket jag än vill kan jag inte förnimma några som helst pre-förlossningskänslor i min kropp.

Igårkväll var jag övertygad om att det var något som kändes. Jag hann bli lite uppspelt och glad till och med. Helt i onödan, det visade sig vara var den andra magen som spökade. Fis eller förvärk, hur sjutton ska man som novis kunna veta det?

Det är en djungel hela den här graviditetsgrejen. En djungel, I tell you.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



















      © Maria Risto