Min lilla älskling

18 dagar har nu gått sedan lilleman kom till världen
Det har verkligen varit en upplevelse måste jag säga ..
Många mysiga stunder men samtidigt är det väldigt mycket lära känna sin bebis , vad som fungerar och inte , vad tröstar när man är ledsen , amningen , ja den är ett kapitel för sig, nu fungerar det faktiskt riktigt bra med det , men i början hade jag aldrig kunnat drömma om att det gjorde så fruktansvärt ont att amma helt sjukt , tur att det ger med sig efter en vecka typ dvs om man slipper sår och annat kraffs.

Annars mår vi bara fin fint , lilla Neo hade gått upp hela 400g första veckan och Jag hade gått ner hela 10 kg vilket kanske inte är så hejdundrande bra kan jag tycka då kroppen inte hänger med.

Så nu är det mycket äta sova och bajsa och mysa med mamma tid hemma, samt ut och styra barnvagn ;)
Vet att många har ringt samt försökt att höra av sig , men i början är man sjukt trött , man försöker att ta tillvara på de stackars små timmarna man faktiskt FÅR sova och sedan amma, då vill jag ogärna sitta och pladdra i telefonen eller åka iväg några längre sträckor eftersom man är smått ovan fortfarande.
så några längre resor eller telefonsamtal hinns som inte med just nu utan får komma senare så man känner sig bekväm i sin situation helt enkelt.

Men vi försöker att ta var dag som kommer :)





Postat av: linnea

stort grattis! så fin han är!

2011-05-17 @ 17:24:44
URL: http://linneastrandberg.blogg.se/
Postat av: LenaMarii

Så underbart söt han är! - och jättefint namn han har fått :) Och tack själv!



Allt går som på rullians känns det som, äta bajsa sova med mys mellan varven. Och ja, gud vad ont det kan göra med amningen, vill bara grina ibland. Tur det lugnar sig efter ett tag som sagt :)



Går allt bra för er annars då? Kramar!

2011-05-17 @ 21:41:40
URL: http://lenamarii.blogg.se/
Postat av: Marina

Så otroligt söt . grattis :)

2011-05-26 @ 16:25:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



















      © Maria Risto