Omvärdera

Människor skrämmer mig, ibland känns det som att många glömt vad som är viktigt i livet och jag kan inte
riktigt förstå varför man spiller tid på att såra andra. Alla kämpar vi lika mycket för en plats tillräckligt stor för
att få vara en själv här på jorden, alla med samma strävan ..att få vara lycklig eller iaf få må bra ibland!
Alla är vi lika men med olika värderingar, känslor och historier som gör oss till dem vi är. Människan är inte ond
men ibland förvandlas rädsla till ondska och hur ska vi hjälpas åt att tänka annorlunda?
Kom också ihåg är att även i den perfekta världen finns problem, bakom varje fasad finns en sårbar människa.
Ett ord kan riva samman en hel värld, där vi inte är mer än människa. Acceptera andra för det de är. Era olikheter, era svagheter och styrkor. Inspireras i de ni avundas och försök att förstå andra genom att se åt dig själv.
-
Ta hand om er nära, föråt era ovänner, tänk efter innan ni dömer andra och fokusera på glädjen i
livet istället för problemen! Alla kan vi behöva en spark i röven ibland. Life is short!


Postat av: cicci

nej himla skönt att det inte är länge kvar nu dessutom känns det som att jag har klarat mig relativt bra från foglossningarna. så egentligen kanske man inte ska klaga :P



2011-11-24 @ 11:13:09
URL: http://ciccimodel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



















      © Maria Risto